ورود کمک پرستاران به بیمارستان ها باید بررسی شود

آمار مطالب

کل مطالب : 474
کل نظرات : 9

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 46

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 18
باردید دیروز : 65
بازدید هفته : 87
بازدید ماه : 83
بازدید سال : 2817
بازدید کلی : 13439

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 18
بازدید دیروز : 65
بازدید هفته : 87
بازدید ماه : 83
بازدید کل : 13439
تعداد مطالب : 474
تعداد نظرات : 9
تعداد آنلاین : 1

تبلیغات
<-Text2->
نویسنده : مهدی امیرجانی مروی
تاریخ : یک شنبه 12 ارديبهشت 1396
نظرات

به گزارش خانه ملت، محمدحسین قربانی، درباره تلاش وزارت بهداشت، در زمینه ورود کمک پرستاران به حوزه سلامت، افزود: اینکه در فضای بیمارستانی با کمبود پرستار مواجه هستیم بر کسی پوشیده نیست این درحالی است که وزارت بهداشت اختیار جذب یا تبدیل وضعیت برخی پرسنل را ندارد.

وی ادامه داد: بدون شک همین عدم اختیار وزارت بهداشت در زمینه جذب پرسنل بیمارستانی، باعث شده تا کمبود شدید نیروی انسانی در حوزه سلامت به شدت احساس شود.

قربانی تصریح کرد: اینکه قرار است کمک پرستاران در قالب پرستار یا نیروهای خدماتی در حوزه سلامت به فعالیت بپردازند باید مورد بررسی واقع شود اما به طور حتم اگر قرار است کمبود پرستار را جبران کنیم می‌توانیم با استفاده از مصوبه مجلس در لایحه بودجه ۹۵ این کمبود را جبران کنیم.

وی در تشریح بودجه ۹۵ کل کشور در حوزه جذب نیروی انسانی، یادآور شد: براساس این مصوبه به وزارت بهداشت اختیار داده شد تا حدود ۶ الی ۷ هزار نیروی انسانی را جذب کند لذا با اجرایی شدن این مصوبه می‌توان نیروی پرستار را جذب کرد و نیازی به آموزش کمک پرستاران نیست.

قربانی تاکید کرد: البته تربیت نیروی انسانی موضوع دیگری است که اگر وزارت بهداشت در این زمینه اقدامی انجام دهد در آینده موثر خواهد بود اما بدون شک با توجه به کمبود پرستار در کشور و از سویی تعداد پرستاران بیکار می‌توان با برنامه‌ریزی دقیق، از نیروی انسانی خبره در حوزه سلامت استفاده کرد.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، گفت: به نظر می رسد طرح جذب نیروی کمک پرستار وزارت بهداشت در زمینه جبران کمبود نیروی پرستاری است اما با توجه به اینکه حوزه سلامت به اندازه کافی از نیروهای متخصص تربیت شده‌ای برخوردار است که جویای کار هستند، می‌توان در فضای خالی از این نیروها استفاده کرد.

اخیرا معاون پرستاری وزارت بهداشت، از ورود کمک پرستاران به بیمارستان‌ها در سال جاری خبر داده بود.

 



تعداد بازدید از این مطلب: 265
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








http://khp.ir
کمیته پیگیری مطالبات پرستاری استان خراسان بدنبال تجمع 23 آذر پرستاران معترض در سراسر کشور از جمله در مشهد و به دنبال دعوت دفتر محترم رییس جمهور برای پیگیری خواسته های معترضین در آن روز تشکیل گردید . در کمیته خراسان نماینده هایی ازبیمارستان های مختلف شهر مشهد و نیزشهرستان های مختلف استان حضور دارند واین کمیته ها محل تصمیم گیر واعلام خواسته های پرستاران در سطح کشور می باشند .


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود